Sidor

2020-02-11

Vad har året 2020 att bjuda på.


Det är skottår och vi får en extra dag i februari. En extra dag som man skall fundera över vad men skall hitta på då. Men det blir som vanligt att den kommer och går utan att man uppmärksammar den på något sätt.

Släktforskningen kommer att gå ett steg längre. Jag har fått mitt DNA-resultat och det var många trådar att reda ut. Men man får ta det lite lugnt och inte stressa upp sig. En tråd i taget.
 

Vår fina Maikki blev under 2019 Champion. Nyligen parad för en andra kull och vi väntar ultraljud i slutet av januari. Men utan hun blir vi inte. Vi får istället ta hand om Coxie de veckor Maikki är hos uppfödaren för valpning.




Vi planerar en liten tur till Gotland för att fira lite födelsedagar och få återse platser vi besökte under våra första år tillsammans. Det var några år sedan och det skall bli kul att se platser och ställen vi besökte under våra första år tillsammans.




 Det man kan vara lite fundersam över är miljödebatten. Vi verkar vara på väg mot varmare tider. Vad beror det på är svårt att säga. Mänsklighetens livsstil, med resor som bidrar med koldioxid utsläpp, är en orsak. Man måste också fundera på industrin roll, som har mycket stormiljöpåverkan. Kanske är sdet också så att mänskligheten tillväxt är ytterligare en orsak. Ju fler vi blir, så orsakar det att vi måste ordna fram mer mat, bohag med mera, vilket genererar ytterligare utsläpp av växthusgaser. Då frågar man sig hur mycket jag som den lilla människan i världen kan påverka detta den globala uppvärmningen

Förutom detta når man nästa trappsteg i ålderstrappan. Men jag håller igång och går på gymmet en till två gånger i veckan. Lever sunt och äter klokt, så några år till skall jag väl hänga med. Ibland känner jag mig trött och vill bara ta det lugnt.. Den tiden kommer nog också.

Inga kommentarer: